poniedziałek, 26 listopada 2012

Pan który okazał się panią i kawa zamiast herbaty

Kiedy pierwszy raz przeczytałam na książce imię i nazwisko autora, byłam przekonana że to facet. Jakoś imię automatycznie zasugerowało mi pisarza, nie pisarkę. Ale przecież imię Alex jest imieniem dla obu płci.
Sympatycznie zabrzmiało też nazwisko. Tym sposobem do mojej listy ulubionych autorów dołączyła Alex Kava.


Alex Kava to rodowita amerykanka urodzona w Nebrasce. Pomimo braku wsparcia w rodzicach, którzy nie podzielali jej miłości do książek, po latach zawodowej kariery zaczęła realizować swoje marzenia o pisaniu. Po ukończeniu studiów pracowała w reklamie i public relations, założyła własną firmę zajmującą się projektami graficznymi dla reklamy. To wszystko jednak było tylko etapem przejściowym, gdyż od 1996 roku zabrała się na poważnie za pisanie. Jej thrillery psychologiczne świetnie pokazują mroczne aspekty ludzkiej psychiki, przekraczanie granic między dobrem i złem, a także okrucieństwo do którego zdolny jest człowiek.

Maggie O'Dell to główna bohaterka większości książek Kavy. Jest agentką specjalną FBI, wybitną ekspertką w dziedzinie portretów psychologicznych zbrodniarzy. Dokładnie analizując fakty i zwracając uwagę na najmniejszy szczegół, potrafi z niezwykłą precyzją naszkicować obraz zabójcy.

Książki Kavy to niesamowicie wciągające studia psychologiczne postaci, z dreszczykiem emocji, niepewnością i nieprzerwaną akcją, że trudno oderwać się od czytania.
Polecam!

2 komentarze:

  1. lubie jej czytajła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, ale bardzo lubię serię "Kości", więc zapisuję sobie nazwisko tej pani, żeby nie zapomnieć :)

    OdpowiedzUsuń