poniedziałek, 19 listopada 2012

Indyk w sosie śmitanowo-grzybowym

Modyfikowany przepis mojej Mamy, w oryginale występuje schab i pieczarki.

Udziec indyczy z sosie śmietanowym z suszonymi grzybami leśnymi

Składniki:
-600 g udźca z indyka bez kości
-500 ml bulionu warzywnego
-garść suszonych grzybów
-mała śmietana 18% (ja dałam 12%)
-1 ząbek czosnku
-sól, pieprz gałka muszkatołowa
-olej lub oliwa

Grzyby namoczyć, odsączyć, posiekać. Indyka podzielić na kawałki, przyprawić solą i pieprzem, obsmażyć z każdej strony, włożyć do gorącego wywaru, podgotować kilka minut do miękkości. Warzywa z bulionu (jeśli wystąpiły-u mnie marchewka) drobno pokroić. Do wywaru z mięsem wrzucić przeciśnięty przez praskę czosnek, grzyby i śmietanę (zahartować). Doprawić solą, pieprzem i gałką. U mnie zrobiły się trochę grudki dlatego odłowiłam mięso a sos zmiksowałam  Podawać z ryżem, ziemniakami lub makaronem-właściwie wszystko pasuje. Ze względu na delikatne smaki idealnie komponuje się z ostrą przystawką-u mnie buraczki w occie.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz