środa, 14 listopada 2012

Krab i spółka

Dzisiaj dwa przepisy na sałatki z paluszkami krabowymi.
W jakimś konkursie na fb dostałam produkty Winiary, m.in. Makaronowa patelnia. Jak poczytałam skład załamałam się i postanowiłam że wykorzystam tylko makaron. Mieszanka ziół i przypraw wylądowała w koszu na śmieci.
Sałatka szybka, łatwa i przepyszna.

Sałatka z makaronem, paluszkami krabowymi i ogórkiem

Składniki:
-1 makaron z zupki chińskiej (u mnie połowa porcji z Makaronowej patelni)
-1/2 świeżego ogórka
-200 g paluszków krabowych (mała paczka)
-2 łyżeczki koperku
-1 łyżeczka ostrej papryki
-1 łyżeczka słodkiej papryki
-mały jogurt naturalny
-sól, pieprz

Makaron połamać, zalać wrzątkiem, posolić, dodać słodką i ostrą paprykę, odstawić bez przykrycia aż wciągnie wodę, nadmiar odsączyć na sitku (trzeba uważać żeby nie zrobił się zbyt miękki). Ogórka i paluszki krabowe pokroić w kostkę, połączyć z makaronem, dodać jogurt, posiekany koperek, sól i pieprz.
Ja dodałam jeszcze 2 łyżki sosu czosnkowego, który został mi z pizzy, fajnie zaostrzył smak ale nie był niezbędny.


Nie lubię wyrzucać jedzenia a jeszcze zostało mi trochę sosów z weekendowej pizzy i tym sposobem zrobiłam szybka sałatkę-śmieciówkę z tego co miałam w lodówce.

Sałatka z kapusty pekińskiej, paluszków krabowych i papryki

Składniki:
-1/3 dużej kapusty pekińskiej
-3/4 czerwonej papryki
-1/3 papryczki chili
-1 czerwona cebula
-5 kapeluszy pieczarek
-kilka paluszków krabowych
-po 1/2 kubeczka sosu czosnkowego i pomidorowego (z przepisu na pizzę)
-kilka kaparów do dekoracji
-sól, pieprz

Kapustę poszatkować, cebulę i paprykę pokroić w paski, paluszki krabowe w kostkę, chili w bardzo drobne paseczki. Pieczarki obrać, pokroić w talarki, podsmażyć na oliwie, doprawić solą i pieprzem, wystudzić. Wszystkie składniki połączyć z sosami, udekorować kaparami.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz