poniedziałek, 12 listopada 2012

Kruche ciasto z wiśniami i budyniem

W sobotę naszło mnie na pieczenie i od razu miałam sprecyzowany plan: musi być budyń i wiśnie.
I tak oto powstało takie oto ciasto.

Kruche ciasto z wiśniami i budyniem

Składniki:
-2 jajka
-280 g mąki tortowej Gdańskie Młyny
-165 g masła lub margaryny
-120 g cukru
-1 łyżeczka proszku do pieczenia

-1 budyń waniliowy lub śmietankowy ugotowany wg przepisu na opakowaniu*

-1 słoik wiśni (u mnie "wiśnie do ciasta"-połówki wiśni zasypane cukrem, które robiłam rok temu); może być dżem wiśniowy, wiśnie mrożone lub z kompotu

Ze wszystkich składników zagnieść ciasto. 3/4 przełożyć na blaszkę, resztę włożyć do zamrażalnika. Na ciasto ułożyć wiśnie i zalać wystudzonym budyniem. Resztę ciasta wyjąć z zamrażalnika i pokruszyć na budyń (można zetrzeć na tarce o grubych oczkach).
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C przez 50 minut.

*wg mnie budyniu było trochę za mało, optymalny byłby budyń na 750 ml mleka



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz