sobota, 16 listopada 2013

Szybkie ciasto straciatella

To przepis od męża cioci, modyfikowany najpierw przez teściową a potem jeszcze przeze mnie.
Szybkie, pyszne i efektywne ciasto. Porcja na silikonową keksówkę!

Torcik straciatella

Składniki:
-2 kubki śmietany 330ml  12%
-opakowanie żelatyny (na 1l wody-zwykle 6 łyżeczek)
-4 małe paczki herbatników (można przełożyć dwa razy wtedy 6 paczek)
-czekolada deserowa (dałam 3/4 deserowej i 1/4 mlecznej)
-3 łyżki cukru pudru
-garść orzechów
-opcjonalnie inne bakalie

Dno keksówki wyłożyć herbatnikami. Czekoladę i orzechy drobno pokroić zostawiając trochę do posypania na górę.

Śmietanę wymieszać z cukrem pudrem oraz orzechami i czekoladą. Żelatynę rozpuścić w ok 1/2 szklanki wody i lekko ostudzić, wlać do śmietany i wymieszać.

Połowę masy przełożyć do keksówki, ułożyć kolejną warstwę herbatników i wlać resztę masy. Jeśli chcemy przełożyć dwa razy to masę dzielimy na trzy części.

Wstawić do lodówki do całkowitego stężenia.

Udekorować czekoladą i orzechami.



Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Jeszcze takiego ciacha nie jadłam, super wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wyszedł mi krem podejrzewam ,że miala to byc smietanka 30 albo 36 % a nie 12, i jak to jest z ta zelatyna :/

    OdpowiedzUsuń
  4. pkm88 robiłam ze śmietany 12% z Biedronki. moja teściowa też z tej robi i zawsze wychodzi. może śmietana była trefna? a żelatynę rozpuściłam we wrzątku, przestudziłam żeby była letnia ale nie zsiadła się i wlałam do śmietany z dodatkami i tylko wymieszałam łyżką. powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  5. śmietana musi byc kupiona kilka dni wcześniej aby zgęstniała

    OdpowiedzUsuń